Schuilkorven voor witvis geplaatst in kasteelvijver.

Vrijdag, 30 maart 2018

Deze week zijn enkele leden begonnen met het plaatsen van een tiental schuilkorven ter bescherming van de witvis tegen de aalscholvers. Deze korven worden verdeeld over de vijver. De plaats waar de korven zijn geplaatst wordt gemarkeerd met een tweetal antennes. De karpervissers zullen hier terdege rekening mee moeten houden. Let op de bovenzijde van de korven is afgedekt met een fijnmazig net. Het bestuur heeft deze maatregel moeten nemen daar deze week 300 kg voorn en 100 kg brasem is uitgezet en om de overlevingskans van deze vis te vergroten zijn de ze korven geplaatst. De korven hebben bij andere visverenigingen hun dienst als schuilplaats voor witvis al bewezen.